cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Tak Ceghita Kecik Mana Pun Gaji Hampa Perlukan Simpanan Dan Wajib Menyimpan


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2018-01-08 19:36:01
Kategori Merepek | Sumber asal : Link


sapadia tak nak ada duit lebih kan? Tak ceghita kecik mana pun gaji, hampa perlukan simpanan dan wajib menyimpan lebih-lebih lagi di zaman ekonomi tak menentu. Bila ada duit simpanan, barulah ghasa tenang je hati. Susah kalau tak menyimpan. Ada beberapa soalan yang timboi apabila ingin menyimpan duit. Berapa banyak duit yang hampa perlu simpan setiap bulan? Kami kongsikan tip mudah untuk menyimpan walaupun tak banyak duit.

1. HAPUSKAN HUTANG hampa TERLEBIH DAHULU Kira berapa banyak hampa telah habihkan untuk membayaq hutang hampa. Sebenaqnya hapuihkan hutang adalah cara terpantaih dapatkan duit lebih untuk disimpan.

2. TETAPKAN MATLAMAT TABUNGAN hampa Berapa banyak sebenaqnya yang hampa nak simpan? Kalau nak beli rumah berapa banyak bayaran muka yang hampa perlu buat dan simpan.

3. BUAT SATU JANGKA MASA UNTUK hampa MENYIMPAN Sebagai contoh: cheq nak beli sebuah rumah dua tahun akan datang bermula dari hari ni. Apabila hampa dah menetapkan tarikh tertentu, tarikh hat sama dok habaq tadi membolehkan hampa tumpu untuk mencapai matlamat tu.

4. SIMPAN REKOD PERBELANJAAN hampa Dengan kata lain, keep track perbelanjaan hampa. Ada dua perkara pasai duit hampa iaitu berapa banyak yang hampa dapat dan berapa banyak yang hampa belanjakan. Tulih perbelanjaan hampa untuk setiap bulan. Buat seperinci yang barangkali, dan pastikan hampa masukkan pembelian kecik yang lain.

5. KURANGKAN PERBELANJAAN hampa Dah rekodkan perbelanjaan hampa? cuba try test hampa tengok kembali rekod perbelanjaan hampa tu. hampa akan tengok beberapa banyak pembaziran yang hampa laku. Dan yang hampa boleh kurangkan.

6. beghenti MENGGUNAKAN KAD KREDIT Bayaq untuk segala-galanya dengan wang tunai Jangan gunakan cek. Dengan kata lain, jangan eksyen kaya. Kita secara automatik akan lebih mudah berbelanja apabila kita tak nampak duit tu di depan mata.

7. LETAK DUIT DALAM BALANG cuba try test hampa letakkan duit yang hampa nak pakai setiap bulan tu dalam balang masing-masin. Kalau nak pakai duit tu, tarik keluaq duit daripada balang tu. Mesti nampak betapa cepatnya duit tu habih. konfem hampa akan berpikiaq banyak kali sebelum nak habihkan duit.


Tak Ceghita Kecik Mana Pun Gaji Hampa Perlukan Simpanan Dan Wajib Menyimpan




ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm imgur fb gplus stmble aboutme