cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Shila Amzah Ghelah Bila Dikecam Netizen Selepaih Bertunang


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2017-11-21 14:54:01
Kategori Berita | Sumber asal : Link


baghu-baghu ni, penyanyi Shila Amzah telah selamat bertunang dengan jejaka pilihan hatinya, Haris Idraki Elias. macam yang semua ketahui, tunang Shila tu bekerja dan telah menetap di kota London, jadi tak hairanlah awatlaa tunang Shila tu mempunyai slang. Namun, yang menghairankannya, lagu mana pulak slang tunangnya tu boleh berjangkit ke Shila? ni pasai, beberapa hari lepaih, video Shila Amzah membaca ceghita Peter Rabbit dalam slang Amerika telah tulaq di media so-siall.

tengok kesusahan Shila membacakan ceghita tu, netizen mula menyuarakan kebimbangan depa terhadap slang Shila tu dengan pelbagai komen kecaman kata yang Shila tu adalah pengganti Kin Coco. Malah, ada jugak netizen kata yang Shila terlalu taksub untuk menjadi macam tunangnya sehinggakan perlu bercakap dengan slang macam tu. Tapi, ada jugak netizen pertikaikan awatlaa Shila dapat slang tu sedangkan dia menetap di China.

Eh, betoi jugak. . tak tahan dengan kritikkan dan perbuatan netizen yang digelaqkannya sebagai melampau, Shila bertindak menutup semua akaun media sosialnya buat sementara waktu. Oh, kiranya nanti bila netizen agak-agak macam dah lupa, Shila akan aktifkan balik akaun tu. Tapi, rasanya netizen tak akan mudah untuk lupakan isu ni, pasai video gosip Shila yang sebelum ni jugak masih dok lagi disebut netizen.

Jadi rasanya, video-video tu selamanya akan dok ada dalam ingatan netizen. Tapi, kalau tau diri tu mudah ghelah bila kena bahan dengan netizen, awat perlu upload video tu? Ke, Shila saja-saja upload video tu sebab ingin menunjuk-nunjuk slang yang dia gunakan la la nih? Simpan saja slang tu sendiri, tak perlu habaq pada netizen. btoi dak baq hang?, nanti kata netizen dengki saja-saja kritik artis, padahai sapadia tak akan kritik bila tengok video macam tu, tak kira lah dari artis otau oghang lain.

Lagi pulak, upload video macam tu seolah-olah membuka ruang kepada netizen untuk mengkeji dan mencaci diri awak sendiri. Eh, macam penah dengaq je ayat ni. Apapun, sebagai oghang Malaysia, kita kena bangga dengan Bahasa Ibunda kita sendiri. utaranews. com


Shila Amzah Ghelah Bila Dikecam Netizen Selepaih Bertunang

Shila Amzah Ghelah Bila Dikecam Netizen Selepaih Bertunang






ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm imgur fb gplus stmble aboutme