cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Produk Putih Kulit Ni Tak Lama Sebulan Gelaplah Balik Ikut Genetik


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2017-07-26 17:54:01
Kategori Berita | Sumber asal : Link


masih dok ghamai yang pandang sebelah mata bab penggunaan produk yang kadang mendatangkan bahaya pada kulit wajah, bukan tak tau tapi memang ghamai yang suka pilih barang yang mughah dan nak kesan yang cepat. Sudahnya, dalam masa jangka panjang kulit berubah dan perlahan-lahan bertukaq menjadi teghok! Untuk ketahui lebih jelaih tentang pasai masalah produk yang barangkali tak patut hampa guna, baca artikel ni Sepanjang karier singkat perubatan estetik cheq yang bermula sejak tahun 2012, cheq tengok pelbagai keh kulit yang rosak akibat penggunaan kosmetik sampah macam HQ, merkuri, tretinoin dan steroid.

ampun bahasa kasaq yang sesuai diberikan kepada produk tak jujoq oleh pengeluaq produk tamak yang membahayakan bukan saja wajah tapi jugak kesihatan dan nyawa pesakit. Antara yang selului cheq tak dapst lupa ialah penyakit Exogenous Ochronosih. Penyakit yang namanya pun serupa alien ni menjadikan kulit wajah soghang manusia berubah menjadi kebiru-biruan kehitaman .

Ia adalah akibat peningkatan pigmen hasil penggunaan krim macam HYDRAQUINONE dan jugak MERKURI yang meningkatkan penin pala, keradangan dan seteruihnya pigmentasi kawasan sapuan. Hydraquinone yang dibenaqkan digunakan dibawah pengawasan doktoq ialah 4 peratus atau lebih rendah manakala merkuri adalah bahan diharamkan dalam kosmetik. Gila apa sapu kat muka.

Merkuri ni antara logam palin toksik terutamanya pada saraf. Malangnya pengeluaq dan pengimport produk yang tamak hantam saja hydraquinone 20 peratus sampai nipih kulit kita. Ditambah pulak dengan steroid dan tretinoin bagi nipih sikit kulit. . pastu steroid kurangkan reaksi. Formulasi Kligman ni merupakan yang palin kuat sekali kuasa pemutihan lagi kuat daripada klorox.

Ah hampa semua yang gila nak putihni jangan pulak google dan bancuh sendiri. . meh nak sambung part ngeri. . Kesan lain hydraquinone ialah guttate hypomelanosih. Di sebalik lautan biru pencemaran merkuri di muka si mangsa kelihatan pulau-pulau kecik bewarna putih. . tompok-tompok putih kecik. . tu ialah kehilangan pigmen pasai kerosakan kulit. Boleh ghamai dok kata natijah daripada pemakaian hydraquinone dan merkuri ni sangat dashyat dan takdak jalan patah balik.

Adalah sifu tahap dewa yang guna laser dan teknik canggih stem sel macam puluhan ribu kos utk pulih. . namun hanya sedikit saja yang berjaya. Pengajarannya jangan pasai nak putih sat, semua kita mau cuba try test sebab testimoni kata putih cepat. Di sini cheq berikan tips lagu mana nak suspek produk yang ada bahan merkuri, tretinoin dan hydraquinone ni: 1 Kulit putih sangat cepat: 2-3 hari atau 2-3minggu.

2 Kulit menipih. dan barangkali kemerahan. 3 Kulit jadi sensitif matahari, terbakaq, gelap, panaih. 4 Kulit pedih-pedih. 5 Cepat alah pada sabun dan bahan kimia. 6 Timboi pigmen lain. 7 mudah dapat jangkitan kuman. 8 Tak boleh buat prosedoq lain. macam urut wajah, bekam, penggelupasan kimia, dermabrasi dll. Sebab kulit sensitif sangat.

Kesan putih bahan ni tak lama pun. Sebulan gelap lah balik ikut genetik. kalau guna berpanjangan berisiko dapat kesan sampingan pulak. Baiklah kita jadikan muka kita. sihat bersinar dan bleach sikit-sikit muka kita daripada dalam, glowkan sikit-sikit dengan banyakkan saloq darah ke wajah. . tu lah dia kecantikan sebenaq. . Bukannya dengan letak sampah beracun pada muka.

Putih sat merana seumoq hidup adalah tak berbaloi! Nukilan, Hafiz Sulaiman Pejuang Kesihatan/Mingguan pompuan


Produk Putih Kulit Ni Tak Lama Sebulan Gelaplah Balik Ikut Genetik




ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas kistarp wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm