cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Mesyuarat Pun Tak Penah Datang Zed Zaidi Balaih Kritikan Tiz Zaqyah Terhadap Seniman


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2017-10-12 12:14:01
Kategori Hiburan | Sumber asal : Link


kemarin, Tiz Zaqyah telah membuat satu luahan hati tentang pasai peranan persatuan SENIMAN. SENIMAN adalah satu organisasi tang mana semua artis di Malaysia haruih mendaftaq di bawahnya untuk membolehkan depa bekerja . Namun menurut Tiz, takdak sebarang faedah yang diterima menjadi ahli SENIMAN selain daripada kad keahlian yang diterima. Tiz Zaqyah jugak turut membuat membandinkan peranan SENIMAN dengan peranan persatuan yang sama di Hollywood.

ni luahan hati Tiz Zaqyah:- dah tentu ucapan daripada Tiz Zaqyah ni telah membangkitkan ghasa kughang mudah Presiden Seniman iaitu Zed Zaidi. Menurut Zed Zaidi, luahan ghasa frust yang dilaku oleh Tiz Zaqyah di laman sosia tak memberi sebarang perubahan dan membantu pengiat seni lain. Sebaliknya kalau Tiz betoi-betoi serius, dia perlu datang ke mesyuarat.

Kata Zed Zaidi:- Cakap mudah, kita buat mesyuarat panggey semua pengiat seni tak penah nampak batang hidung pun. Kalau dia ghasa berhadapan dengan masalah sila utarakan dalam mesyuarat nanti. Kalau banyak sangat complaint cheq nak lantik dia jadi Ahli Jawatankuasa tahun depan. Jangan samakan kita dengan industri luaq, depa dah lama, persatuan kita dalam proses pembelajaran dan sebab tu kita mau semua oghang beri sokongan dan idea.

Kad ahli tu adalah pentin sebagai lesen supaya kawai industri daripada banjiran pelakon luaq. macam negara jiran Indonesia, depa ada syarat yang sangat ketat untuk membenaqkan pelakon luaq masuk industri depa. depa buat begitu untuk mengutamakan pelakon-pelakon tempatan depa. Kita perlu ada badan yang kawai dan beri lesen iaitu kad ahli kepada pelakon yang ingin aktif dalam industri.

Zed Zaidi turut menjawab tentang pasai persepsi tak berapa nak elok masyarakat terhadap artis bimbo . Kata Zed Zaidi lagi:- tu perkara utama cheq perjuangkan iaitu sediakan peluang untuk artis sambung belajaq peringkat ijazah sarjana muda di Universiti Utara Malaysia. Apabila ghamai artis yang sambung belajaq, ia secara tak langsung mengubah persepsi masyarakat bahawa artis Malaysia mangkaq.

Dia tak tau dan ambik tau tentang pasai perkara-perkara tu, dia hanya tau cari kesalahan saja. Berkaitan masa bekerja tu kami sedang memperjuangkannya dan ia bukan sesuatu yang mudah macam bercakap di laman so-sial, Ada betoinya jugak kata Zed Zaidi tu kan? Sembang pung pang pung pang tapi bila panggey untuk berbincang mengatasi masalah soghang pun tak nak datang.

lepaih tue bila penin pala teruih melampiaskan perasaan di laman so-sial. Kalau dah namanya persatuan, kenalah duduk berbincang, bertukar-tukaq fikiran dan ambik tindakan bersama-sama. Selagi takdak kerjasama daripada memba artis, selagi itulah SENIMAN tak akan boleh menjalankan peranannya. Tak gitu? Apa pulak pendapat hampa? Sumber Mstaq Online.



Mesyuarat Pun Tak Penah Datang Zed Zaidi Balaih Kritikan Tiz Zaqyah Terhadap Seniman

Mesyuarat Pun Tak Penah Datang Zed Zaidi Balaih Kritikan Tiz Zaqyah Terhadap Seniman




ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm imgur fb gplus stmble aboutme