cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Memba Dan Kenalan Hampa Tak Sukakan Boipren Hampa Ni Adalah 7 Perkara Yang Boipren Hampa Haruih Elakkan


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2017-08-21 10:44:01
Kategori Merepek | Sumber asal : Link


Perkara ni konfem penah berlaku kepada para pompuan di luaq sana, tang mana memba-memba ghapat hampa penah memberi reaksi yang buruk terhadap boipren hampa. ni adalah antara 7 perkara yang lelaki haruih elakkan pasai pompuan tak menyukainya.

1. Berkelakuan buruk. Berkelakuan buruk ni ada banyak dan pelbagai. Kadang kala kita tak sedaq bahawa perangai atau tindakan yang kita laku tu adalah kasaq atau tak sopan pabila dikhalayak ghamai. barangkali dari segi percakapan, kita selului sangat mengeluaqkan perkataan yang tak elok.

2. Banyak mengadu-dombaPerkara macam ni memang kita tak sedaq. Kadang kita hanya ingin berkongsi masalah. tapi cara anada berkongsi kan masalah tu yang buat memba-memba pompuan hampa tak gemaq. Contoh nya, kita ingin menceghitakan masalah diri yang melibatkan oghang lain, tapi kita selului menjatuhkan dan mengutuk oghang lain tu seteruk-teruknya. Macam kitalah yang palin sempurna. Atau, dok berceghita tentang pasai awatlaa perkara tu tak menjadi macam yang di harapkan. Menyalah segala benda yang ada termasuk oghang yang ada di sekelilin. Apa yang lelaki perlu tau adalah, pompuan ni bukan nak dengaq sangat masalah hampa kalau tak melibatkan diri depa. depa lagi suka lelaki yang berdikari dan mampu untuk menyelesaikan masalah sendiri. hampa bakai menjadi ketua keluarga, jadi berfikiran lah macam soghang ketua dan bukan sibuk mencari salah oghang atau benda lain.

3. Memiliki obsesiHobi dan obsesi adalah dua perkara yang berbeza. Obsesi adalah satu perkara tang mana kalau ia takdak, hampa akan meghasakan kekosongan dalam diri hampa. Manakala, hobi adalah sesuatu yang menjadikan hidup hampa lebih menarik dan buat hampa teruja. hampa perlu beringat bahawa pompuan ni tak berminat dengan rutin harian hampa. Berbicara tentang pasai topik yang melibatkan dirinya. Perkenaikan si dia dengan aktiviti hampa tapi jangan mengabaikan si dia dengan keasyikan hampa bermain game atau gym.

4. PengotorKadang kala isu ni adalah lebih pentin daripada faktor-faktoq yang lain. Jangan lah hampa datang untuk bertemu janji dengan si dia dalam keadaan yang tak kemaih dan selekeh. sapadia yang suka kalau si lelaki tu ada bau badan yang kuat dan busuk. Bukan kami ingin kecam abam-abam bangla di luaq sana, tapi depa adalah contoh palin mudah untuk diberikan. awat ghamai yang tak suka duduk dekat dengan abam-abam bangla. Sebab utama adalah pasai depa berbau dan sebab kedua adalah depa selekeh. Nak kata sebab warna kulit pun tak jugak. Kalau bangla tu muka macam Will Smith, konfem ada jugak yang cayaq pada beliau bukan.

5. Pentinkan diri sendiri. kalau hampa membaca buku-buku tarbiah diri, salah satu perkara yang akan lebih buat hampa berkeyakinan adalah untuk mencintai diri sendiri. tapi tu tak sama dengan mementinkan diri sendiri. hampa perlu ingat, tak semua perkara berlaku adalah pasai hampa dan bukan pasai hampa takdak perkara tu tak akan berlaku. Apa yang pentin hampa perlu tau adalah bila untuk beghenti mementinkan diri sendiri.

6. Prejudih terhadap wanitaJika boleh hampa janganlah timboi ghasa macam ni terhadap pompuan-pompuan di luaq sana. Biaqlah pompuan mau ghasa prejudih terhadap lelaki. awatlaa, ghamai lelaki di luaq sana yang ingin menunjukkan ghasa prejudih depa tapi tak kena pada tempatnya. Hakikat memang lelaki ni lebih kuat tapi tak semestinya lelaki tu lebih bijak. Bak kata oghang putih brain and bronze . punca tuhan menciptakan lelaki tu kuat adalah untuk melindungi pompuan, dan punca lelaki tu di cipta lebih bijak adalah pasai untuk menjadi arah pandu bagi pompuan. kalau hampa mampu, elakkan daripada memberi larangan yang terlalu ketat kepada pompuan. Selagi si dia tu belum menjadi isteri, apa yang hampa boleh buat hanyalah nasihat dan peringatan. tapi kalau dia konfem menjadi isteri, silalah memberi larangan apa saja yang hampa mau, tapi tak melanggaq syarak dan membahayakan si isteri. Lelaki kan bijak, fikiaqlah sendiri!

7. Keraih kepalaOrang yang keraih kepala ni baguih bagi pendapat kami. awatlaa? pasai beliau adalah soghang yang tetap pendirian dan tetap dengan keputusannya. tapi kalau hampa berkeraih kepala terhadap perkara yang memang dah salah, andalah soghang yang keraih kepala tapi mangkaq. Dalah perhubungan, adalah lebih baik kalau kedua-duanya bertolak ansoq. Yang terutama sekali adalah pabila berbicara. Jangan lah asyik hampa saja yang mau bercakap dan tak memberi peluang untuk si dia membalaih. Bertolak ansoq, jangan nak jadi keraih kepala sangat, kepala dah kena hentak dengan batu baghu nak sedar!


Memba Dan Kenalan Hampa Tak Sukakan Boipren Hampa Ni Adalah 7 Perkara Yang Boipren Hampa Haruih Elakkan

Memba Dan Kenalan Hampa Tak Sukakan Boipren Hampa Ni Adalah 7 Perkara Yang Boipren Hampa Haruih Elakkan

Memba Dan Kenalan Hampa Tak Sukakan Boipren Hampa Ni Adalah 7 Perkara Yang Boipren Hampa Haruih Elakkan

Memba Dan Kenalan Hampa Tak Sukakan Boipren Hampa Ni Adalah 7 Perkara Yang Boipren Hampa Haruih Elakkan




ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm imgur fb gplus stmble aboutme