cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Lelaki Topui Sanggup Berkurung Dalam Rumah 4 Tahun Gara Gara Malu


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2018-01-03 08:54:01
Kategori Berita | Sumber asal : Link


soghang lelaki dengan berat badan 324kg sanggup berkurung dalam rumah selama empat tahun gara-gara malu dengan kegemukannya. Paul Stevenson, dari Alvaston, Derby, mula mengalami tekanan perasaan masa berumoq 19 tahun apabila ibunya meninggai dunia. Untuk mengatasi kesedihan tu, dia akan makan tiga atau empat kali hari-hari, yang mana hidangan tu diperolehi melalui khidmat penghantaran.

Dia makan pizza, keropok dan roti bulat sehingga mencapai berat maksimum kira-kira 324kg, lapoq Derby Telegraph. tapi, dia yang la nih berumoq 36 tahun dan mempunyai ketinggian 5 kaki 10 inci ni sedaq kalau dia teruih mengamalkan pemakan macam ni, dia tak dapat hidup lama. Setelah menghubungi doktoq, dia akhiaqnya berjaya mengurangkan pengambilan kalori dari 7,000 kepada 1,500 sehari.

Kalau tak, cheq tak akan hidup hari ni. cheq hanya berkurung dalam rumah flat tingkat bawah hari-hari selama empat tahun pasai sangat malu dengan badan cheq. cheq tak penah ghasa nak keluaq, ia dah jadi cara hidup biasa untuk cheq. cheq makan kira-kira tiga kali sehari. cheq susah nak buka pintu depan kalau berlaku kecemasan dan menjauhkan diri dari memba-memba dan keluarga, kata Stevenson.

Dia kali pertama keluaq rumah dalam tempoh empat tahun pada April 2016. soghang memba menghantaq cheq pergi ke hospitai untuk temujanji hospitai dan cheq masih dok ingat ia adalah saat yang mendebaqkan, katanya. Dia membawa cheq pusing-pusin Derby sebelum sampai ke hospitai. cheq masih dok ingat tengok velodrome Derby Arena untuk kali pertama dan Breadsall tempat cheq dibesaqkan.

Setelah menurunkan berat badannya ke 267kg, Stevenson menjalani pembedahan gastrectomi di Hospitai Royai Derby pada musim panaih 2016. Pembedahan tu buat pesakit berasa lebih cepat kenyang tapi ia jugak mengubah beberapa keseimbangan hormon dalam tubuh yang membantu mengekaikan ghasa lapaq. Katanya, pembedahan tu telah buat dia masih dok hidup hari ni dan la la nih dia lebih cergaih.

Dia pergi ke gym enam hari seminggu, mengendalikan dua pasukan bola sepak di tempatnya. Stevenson berjaya hilang 190kg dalam tempoh 18 bulan dan baghu-baghu ni menubuhkan sebuah laman kutipan dana untuk membantu membiayai kos pembedahan kulit menggeleber. Pembedahan perutnya, yang bernilai sekitaq 8000, telah dibayaq oleh Perkhidmatan Kesihatan Nasionai NHS tapi tak termasuk prosedoq pembuangan kulit pasai ia dikelaihkan sebagai pembedahan kosmetik.

Isu terbesaq cheq la la nih adalah kulit menngeleber yang mengganggu kehidupan harian. Dia ingin mengumpoikan sejumlah 15,000 dan sambey tu mau membantu oghang lain yang mengalami masalah berat badan. Selepaih pembedahan, cheq berharap dapat kembali bekerja. cheq gembira mendapat semula kehidupan cheq. cheq ghasa macam dilahiaqkan semula. Stevenson bagitau dia dah tak sabaq meneruihkan kehidupan pada tahun 2018.

cheq mau kembali bekerja, katanya. cheq tak ceghita gheja apa pun, tapi pekerjaan idaman cheq adalah membantu oghang yang mengalami masalah obesiti. Selepaih pembedahan kulit ni, cheq akan dapat memakai pakaian yang sesuai dengan cheq dan cheq boleh menjadi sebahagian daripada komuniti. Sumber mstaq


Lelaki Topui Sanggup Berkurung Dalam Rumah 4 Tahun Gara Gara Malu




ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm imgur fb gplus stmble aboutme