cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Kejayaan Oghang Jepun Bermula Dari Teknik Kaizen Untuk Menghilangkan Ghasa Baloq


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2017-06-08 13:02:01
Kategori Merepek | Sumber asal : Link


Kita semua mesti penah meletakkan apa-apa matlamat baghu atau cabaran kepada kita kita. Ada yang dapat dikecapi dan ada yang tak. Sekiranya gagai untuk mencapainya, kita habaq kepada diri kita bahwa kita tak bersedia lagi, yang kita akan buat minggu depan, bulan depan atau tahun depan. Pada permulaannya, kita barangkali ingin mencapai matlatmat tu dengan semangat, tapi apabila dah laku sedikit usaha, kita habaq kepada diri cukuplah lah tu usaha yang aku dah buat.

Ibaratnya hangat-hangat taik ayam. awatlaa ni terjadi? Jawapan yang agak jelaih disini. pasai kita cuba try test untuk mencapai terlalu banyak, terlalu cepat dan untuk pengetahuan hampa mengubah tabiat lama dan cuba try test sesuatu yang baghu akan ambik masa selama 40 hari untuk diubah. Kaizen, atau prinsip satu minit. Budaya di jepun telah wujud amalan Kaizen yang merangkumi idea prinsip satu minit untuk perbaiki diri.

Caranya adalah seseoghang perlu mengamalkan untuk laku sesuatu untuk satu minit, hari-hari pada masa yang sama. jelaih sekali, ia sepatutnya tak ada sebarang masalah kepada sapa-sapa untuk buat. walaupun oghang tu baloq lagu mana sekali pun. Dengan cara ni,hampa akan lebih kerap tak mencari alasan untuk tak buat sesuatu apabila berhadapan dengan melaksanakannya selama setengah jam atau satu jam sehari, hampa akan dapat melaku tanpa ragu-ragu untuk hanya 60 saat.

Sama ada ia buat tekan tubi atau membaca buku dalam bahasa asin, dalam keh ni, tugaih hampa tak akan kelihatan macam sesuatu yang tak menyenangkan tang mana hampa perlu untuk hanya melaluinya, tapi sebaliknya akan menjadi satu aktiviti yang membawa kegembiraan dan kepuasan. Dalam ambik satu langkah pada satu masa, hampa akan akan bergerak ke jalan kesempurnaan diri dan mencapai keputusan yang hebat.

Adalah pentin untuk mengatasi yang kughang keyakinan hampa barangkali mempunyai dalam kebolehan hampa sendiri, serta membebaihkan diri dari perasaan bersalah dan tak berdaya. hampa perlu mengalami merasai kemenangan dan kejayaan untuk bergerak ke hadapan. Cuma perlu bayangkan saja. Apabila hampa diilhamkan oleh perasaan hat sama dok habaq tadi, hampa secara beransur-ansoq akan mula meningkatkan jumlah masa yang hampa gunakan untuk buat tugaih yang hampa telah tentukan sendiri - barangkali pada mulanya hanya untuk lima minit lagi, tapi kemudian ni tak lama lagi akan bertukaq menjadi setengah jam, dan kemudian lebih lama lagi selepaih tu.

Dengan cara ni, prinsip satu minit membolehkan hampa tengok kemajuan hampa membuat di depan mata hampa. Kaizen yang berasai dari Jepun. Perkataan tu sendiri mengandungi dua akaq - kai perubahan dan zen kebijaksanaan . Ia dicipta oleh Masaaki Imai, yang percaya falsafah ni boleh boleh digunakan hanya sebagai berjaya ke dunia bisnes pasai ia boleh untuk cipta kehidupan peribadi seseoghang.

Pada pandangan pertama, amalan ni barangkali kelihatan meragukan dan tak berkesan untuk depa yang membesaq dalam budaya ketimuran, dengan penekanan terhadap idea bahawa keputusan boleh dikecapi hanya dengan menjalankan usaha yang besaq. Apa yang hampa perlu laku adalah memahami apa yang hampa mau capai, dan hampa dah bersedia untuk pergi.


Kejayaan Oghang Jepun Bermula Dari Teknik Kaizen Untuk Menghilangkan Ghasa Baloq




ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm imgur fb gplus stmble aboutme