cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Kalau Nak Pompuan Yang Baik Lelaki Perlu Ubah Sikap Dahulu Untuk Jadi Baik


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2017-10-28 10:32:01
Kategori Merepek | Sumber asal : Link


Mesti sakit hati bila pasangan selului je cari kesalahan hampa? Sikit-sikit berkelai. hampa ghasa awat perkara macam ni boleh berlaku?Tak awatlaa, hampa boleh cuba try test baca perkongsian ni, barangkali hampa akan dapat jawapannya. Ada soghang memba ni yang rasakan bahawa isterinya semakin lama semakin mementinkan diri sendiri dan kasaq. Disebabkan tu depa berdua akan bertengkaq hari-hari.

Bila dah selului sangat bertengkaq, lelaki ni ada buat hubungan dengan pompuan lain. lepaih, depa berdua ni pun cerai. Akhiaqnya, si suami ni menikah lah dengan pompuan baghu yang dia kenai tu. Sang mantan isteri pun tak lama kemudian menikah lagi. depa masih dok belum dikurniakan anak walaupun pernikahan keduanya masing-masin berjalan dengan sangat baik.

Tapi lama kelamaan, isteri yang dinikahinya tu semakin lama kelembutannya semakin lenyap. Rumah tangga depa berakhiaq sama macam dulu, sikit-sikit bertengkaq, sikit-sikit berkelai. Isteri barunya tu takmau buat gheja rumah, sampaikan memba tu lah yang terpaksa membersihkan rumah sendiri. Dia pun meghasakan nasibnya tak berapa baik, awat selului dapat isteri yang kughang baik, hari-hari dia mengeluh.

Sampai satu hari, pada suatu majlih makan malam dia secara kebetulan bertemu dengan suami baghu bekaih isterinya. Pada awai pertemuan, depa berdua tak bercakap apa-apa, tapi setelah salin menyapa depa pun minum bersama. Akhiaqnya, memba tu tak boleh tahan diri lagi dan bertanya lagu mana keadaan rumah tangga depa berdua? Suami baghu, bekaih isterinya ni kalau tengok rupa tak kacak mana, tapi orangnya sangat teliti dalam percakapan.

Dia bagitau, Isteri cheq adalah pompuan yang sangat hebat, sangat prihatin dan lembut, dia buat semua gheja dirumah tanpa mengeluh. jugak sangat mencintai cheq, dia sentiasa bersikap baik kepada mak pak, saudara, dan teman-teman cheq. jujoq orangnya dan bila perlukan perhatian, dia akan memberi perhatian sepenuhnya. Susah nak cari pompuan macam ni la la nih ni memba tu pun bila dah dengaq mulalah ghasa pelik dan berpikiaq, betoi ke bekaih isterinya sebaik tu? awat dulu dia sama sekali tak menyedarinya? konfem ni semua cuma bualan suami baghu isterinya tu untuk buat cheq bingung.

Hari kemudiannya, memba tu pun pergi beli barang di pasaq ghaya dan ternampak bekaih isteri dan suami barunya sedang membeli-belah. Dia bersembunyi sambey memerhatikan, akhiaqnya dia menyedari pasangan tu betoi-betoi gembira. Kebahagian tu boleh nampak dari senyuman bekaih isterinya yang mekaq dan jugak boleh dilihat dari pelukan lembut yang diberikan oleh lelaki disebelah tu.

Sebenaqnya, situasi begini, isteri berubah jadi baik atau menjadi pompuan jahat, semuanya bergantung kepada lelaki. Pada detik pompuan memutuihkan untuk menikah, dia jugak memutuihkan untuk menjalani hidup gembira bersama suaminya. walaupun dalam pernikahan, kesabaran merupakan satu kebajikan, tapi kalau ada cinta maka ada toleransi. Bila hampa ghasa tak puas dengan pompuan hampa, pompuan pun tak peduli lagi.

Jadi, kalau hampa nak pompuan yang baik macam malaikat, terlebih dahulu perlaku dan sikap hampa jugak kenalah baik. pasai semua pompuan di dunia yang dah menjadi isteri seseoghang berpotensi menjadi baik. Bila hampa melayannya dengan baik dan percakapan yang baik, hampa akan sedaq bahawa perubahan sikap dia jugak akan bertambah baik. Sayang dan Cinta soghang pompuan tu jengoi pasai kasih sayang soghang lelaki, kebencian pompuan tu jengoi pasai kebohongan lelaki, keluhan pompuan tu jengoi pasai kedinginan lelaki.

Kebahagian pompuan jengoi pasai kehangatan lelaki. Kecantikan pompuan jengoi pasai dimanjakan lelaki. macam peribahasa melayu, lagu mana acuan, begitulah kuihnya. pompuan-pompuan yang tak baik untuk laki-laki yang tak baik, dan laki-laki yang tak baik adalah untuk pompuan yang tak baik pulak. pompuan yang . baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk pompuan yang baik.

Qs. An Nur:26


Kalau Nak Pompuan Yang Baik Lelaki Perlu Ubah Sikap Dahulu Untuk Jadi Baik




ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm imgur fb gplus stmble aboutme