cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Jangan Cepat Teruja Bila Tengok Iklan Rumah Untuk Dijuai Ni Perkara Yang Hampa Patut Tau


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2017-10-01 22:06:01
Kategori Merepek | Sumber asal : Link


Nak buat keputusan untuk beli sesuatu hartanah, biasanya oghang akan memilih lokasi sebagai pilihan utama, tapi untuk tau tang mana lokasi yang strategik dalam erti kata panas . Ada teknik yang perlu diketahui pada setiap bakai pembeli atau pelaboq. Aziz Ahmad, pengasaih Hartanahguru. com berkongsi pandangan beliau tang mana setiap oghang mampu untuk meramalkan kawasan yang boleh jadi panaih macam Subang Jaya, Damansara atau Puchong pada masa hadapan.

Tapi lagu mana hampa semua boleh tau? Semestinya hampa semua akan tengok kepada kemajuan hartanah di kawasan tu dan bakai ada dikawasan berkenaan. Kata beliau, ada beberapa cara yang boleh dijadikan asaih untuk hampa semua menilai sama ada ghega hartanah di sesuatu tempat tu boleh naik atau tak pada masa akan datang. Antaranya ialah, tengok dari sektoq pengangkutan pasai tu menjadi trigger point palin pentin untuk dijadikan asaih kepada jangkaan dan ramalan dibuat dan ia merangkumi lebuh ghaya, perkhidmatan tren macam LRT dan MRT .

Lagi, dengan ada pengangkutan awam hat sama dok habaq tadi, ia dapat memudahkan pengguna ulang-alik dari rumah ke tempat gheja dan mestilah oghang ghamai lebih suka membeli atau menyewa rumah yang dekat dengan lebuh ghaya, LRT atau MRT yang memudahkan perjalanan dan mengurangkan kos hidup. Bagaimanapun, hampa semua jangan cepat sangat teruja bila tengok iklan hartanah untuk dijuai yang ghamai dok kata dekat dengan lebuh ghaya, LRT atau MRT.

Kaji dulu apa dimaksudkan dekat tu. cuba try test buat lawatan atau searh google maps untuk pastikan betoi ke hartanah tu memang dekat dengan jaringan pengangkutan. Selain tu, dengan adanya industri baghu ke sesuatu kawasan jugak dapat memberi kesan kenaikan ghega kepada hartanah di sesuatu tempat pasai industri yang dibawak masuk ke kawasan berkenaan akan membawa masuk pekerja untuk menyokong industri dan sekali gus populasi pun bertambah ghamai.

Bila populasi bertambah ghamai, permintaan rumah sewa atau rumah untuk dijuai pon naiklah, ghega sewa dan ghega juai pon akan naik sama. Antara industri yang bagi kesan besaq kepada ghega rumah ialah kilang-kilang, minyak dan gaih, teknologi maklumat, penerbangan dan kewangan. Ada lagi yang beliau kongsikan. Katanya pasaran hartanah jadi menarik bila pusat pendidikan atau universiti baghu dibuka dikawasan bekenaan.

Biasanya universiti baghu bakai tempatkan 20,000 pelajaq apabila siap sepenuhnya dan bayangkan 20,000 pelajaq ada disitu, ditambah pulak dengan tenaga pengajaq dan staf lain yang pastinya perlukan bekalan rumah sewa atau rumah untuk dibeli. ni akan buat kawasan tu permintaan jadi tinggi dan ghega rumah dikawasan tu jugak meningkat. Selain Universiti, sekolah internationai dan sekola cina jugak dapat beri kesan positif kepada pasaran ghega rumah.

Penulis: Amarlim


Jangan Cepat Teruja Bila Tengok Iklan Rumah Untuk Dijuai Ni Perkara Yang Hampa Patut Tau




ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm imgur fb gplus stmble aboutme