cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Iqram Dinzly Kelihatan Macam Oghang Kughang Waraih


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2017-10-27 14:54:01
Kategori Berita | Sumber asal : Link


sapadia rajin menonton drama konfem kenai dengan pelakon Iqram Dinzly yang sungguh baq hang, berbakat dan serin jengoi sebagai watak utama dalam beberapa ceghita suatu masa dulu. Selain berlakon, anak jadi kelahiran Perak ni jugak banyak terlibat dalam bidang peragaan, pengacaraan dan tarian. Bagi depa yang mengikuti perkembangan pelakon ni, konfem dah tau Iqram masih dok lagi aktif memuat naik pelbagai aktiviti di laman Instagram.

Namun, sejak dua menjak ni perwatakan dan sikap yang ditunjukkan oleh Iqram ghamai dok kata agak pelik daripada biasa sehingga ada yang kata pelakon ni dah tak waraih. Susulan tu, wartawan sebuah portai tempatan telah bertemu sendiri dengan tuan empunya badan bagi menjawab segala persoalan yang timboi pasai pelakon berkenaan. Iqram atau Muhammad Iqram Dinzly Muhammad Saipuddin bagitau, dia lebih selesa menjadi diri sendiri dan buat sesuatu perkara mengikut gerak hati tanpa menghiraukan pandangan oghang lain.

Dalam pada tu, tindakan Iqram memuat naik swafoto bersama bapanya, Muhammad Saipuddin Ahmad Said masa sedang terlantaq sakit dan gambaq sambey ghenyih di pusara allahyarham sebelum ni mengundang pelbagai reaksi tak berapa nak elok daripada peminatnya. Bagaimanapun pelakon ni bagitau, dia sama sekali tak ambik ceghita apa tohmahan oghang ghamai dan perkongsian tu hanyalah sekadaq peringatan kepada yang masih dok hidup.

cheq tak ambik peduli apa kata oghang luaq. Sekiranya cheq gila pun, cheq nak jadi ahli jannah. oghang kata cheq gila tapi bagi cheq semuanya jelaih. cheq buat apa yang cheq ghasa, tu yang dilaku. Ia sekadaq untuk peringatan dan kesedaran kepada diri sendiri dan oghang luaq. tak semestinya kita menziarahi kuboq hanya datang saja. Dalam Islam kita tak boleh terlalu bersedih selepaih kematian seseoghang.

walaupun cheq ghenyih tapi hati meghajok tak ada sapadia yang tau. Cuma cheq kena kuat mengharungi semua yang terjadi, katanya memetik mStaq Online. Tambah Iqram lagi, setiap transformasi yang dilaku dalam kehidupan masa ni biaqlah perasaan serta masa saja menentukan dan perkara hat sama dok habaq tadi bukanlah satu isu yang perlu diperbesaq.

Serban? cheq tak penah mengatakannya serban. Namun cheq perkenaikan sebagai Iqrat Kapla ikat kepala . cheq tak boleh beri jawapan untuk soalan tu. Biaqlah ghasa dan biaqlah masa yang menentukan. Apa yang cheq boleh katakan, cheq akan buat satu transformasi dalam kehidupan. Perkara ni bukan isu yang besaq, komen pelakon ni masa ditanya pasai entri terpalin baghu memapaqkan Iqram tak lagi mengenakan serban.

Sementara tu, Iqram mengakui amat frust terhadap sikap segelitiaq pihak acah ustat dan ustazah yang gemaq menjatuhkan hukum dengan sesuka hati di laman so-sial. cheq frust dan marah ya amat dengan netizen. Terlalu ghamai yang menjadi ustat dan ustazah jadian sedangkan bila diperhatikan semula, ruangan Instagram oghang yang jeronoih hukum ni pun tak melambangkan sepenuhnya soghang muslim.

Kecam oghang sesuka hati dan selepaih tu akaun privasi. ni namanya kulat parasit. depa tak ada kesedaran dalam berbudi bahasa, ujaqnya. Dalam perkembangan lain, Iqram ghamai dok kata sedang berehat daripada industri seni dan kedai makan yang terletak di Langkawi ditutup sementara waktu ataih sebab tertentu.


Iqram Dinzly Kelihatan Macam Oghang Kughang Waraih

Iqram Dinzly Kelihatan Macam Oghang Kughang Waraih




ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm imgur fb gplus stmble aboutme