cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Ghamai Tak Tau Zumba Cara Palin Mudah Untuk Miliki Tubuh Memukau Ni 6 Manfaat Zumba Yang Perlu Hampa Semua Tau


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2018-01-11 15:22:01
Kategori Hiburan | Sumber asal : Link


Senaman Zumba beberapa tahun lepaih barangkali kedengaran agak asin, tapi pada hari ni ianya dah menjadi satu aktiviti yang trendin di seluruh dunia termasuklah malaysia. Semakin ghamai ingin belajaq berikutan kepelbagaian muzik serta pergerakan masa bersenam memberikan keseronokan berganda, apatah lagi kalau ia dilaku dalam kumpulan kecik. Biasa nampak kan? Hehe. Zumba ni merupakan satu tarian senaman aerobik lengkap pasai ia menggabungkan aspek kecergasan dan kekuatan. Senaman ni mampu membakaq lemak serta meningkatkan tahap metabolisme dan membantu membentuk tubuh pompuan menjadi lebih cun dan menarik. Menurut penjelasan dari jurulatih Zumba profesionai, Zin Sisi Azie, sejarah senaman zumba bermula lebih kughang 20 tahun lepaih di Colombia apabila jurulatih kecergasan, Beto Perez, memperkenaikannya di seluruh dunia. Ia menggabungkan kepelbagaian rentak dalam senaman dan palin sesuai dipelajari bagi depa yang ingin menguruihkan badan, kekai cergaih dan mendapatkan bentuk badan memukau pasai menggabungkan teknik tarian perlahan serta pantaih. Pergerakan biasanya menggunakan muzik latin dengan memasukkan unsoq pergerakan senaman macam bergerak ke hadapan, duduk dan mangkit sama ada menggunakan dumb bell atau tak. Malah ia tak terhad kepada satu pergerakan saja sebaliknya jurulatih boleh mempelbagaikannya mengikut muzik. Apa yang pentin, langkah tarian ni sangat mudah dipelajari dan ia sungguh baq hang, menyeronokkan untuk pelbagai lapisan masyarakat , katanya. Zumba, rutin workout ghamai dok kata mempunyai banyak kebaikan. Apa seronoknya Zumba selain menjadikan tubuh badan yang memukau, langsin dan fit ni? Berikut adalah 6 manfaat Zumba yang perlu hampa semua tau;

1. Turun Berat BadanTarian Zumba membantu meningkatkan kadaq sistem kardiovaskulaq tang mana ia membantu melawan kewujudan lemak-lemak yang tak diingini. Jangan tak tau, Zumba mampu membakaq kalori sekitaq 600 hingga 1000 kalori. Banyak jugak, bukan?

2. Tubuh lebih mantapJika hampa teruih ber-zumba hari-hari secara berdisiplin, hampa boleh mendapatkan tubuh badan yang lebih mantap dan tegap. Rentak muzik yang menggerakkan tubuh hampa buat otot tubuh tegang dan kuat tanpa hampa sedari.

3. Kenalan baruPhoto: Zin SisiMenghadiri kelaih Zumba turut membantu hampa berinteraksi dengan lebih ghamai memba baghu yang gila-gila menari! Bayangkan kalau hampa menghadiri kelaih Zumba dua atau tiga kali seminggu, lebih ghamai memba hampa kenali malah Zumba boleh mengawai sikap pemalu hampa.

4. Lebih bertenaga dan menyeronokkanTidak macam senaman lain, Zumba lebih menyeronokkan pasai menari mengikut rentak muzik yang rancak, moden dan bertenaga. kalau hampa penggemaq muzik, hampa bukan saja boleh menyanyi dan mendengaq tapi menari seolah-olah hampa berada pertandingan menari!

5. Bebaih tekananZumba merupakan senaman sempurna untuk hampa melepaihkan tekanan malah ada yang kata ia lebih baik dari terapi. Muzik rancak dan pergerakan bebaih mampu melepaihkan mood yang meningkatkan hormon endorfin.

6. Sesuai semua usiaTentunya Zumba sesuai untuk semua peringkat umoq pasai menggabungkan kesemua elemen macam muzik dan pergerakan bertenaga. Malah, la nih dah ada program Zumba khusus untuk kanak-kanak yang dikenali sebagai Zumbatonic yang menjadikan kanak-kanak lebih aktif dan sihat. Muzik latin adalah muzik yang palin terkenai dan kerap digunakan oleh kelas-kelaih Zumba ekoran langkah dan pergerakan yang sesuai dengan rentak. Dah bersedia nak berzumba gais?!! Sempena dengan Hari Kanser Dunia ni, apakata jadikan ni batu asaih untuk hampa semua mula mendapatkan tubuh badan yang menarik dan sihat dengan menyertai Fitness Fiesta yang akan dianjoqkan pada 3 Februari 2018 ni di Pusat Sukan UTeM, Melaka. Jadi hubungi nombot di bawah untuk turut sama menyertai dan jugak secara tak langsung menyumbang kepada yang memerlukan.


Ghamai Tak Tau Zumba Cara Palin Mudah Untuk Miliki Tubuh Memukau Ni 6 Manfaat Zumba Yang Perlu Hampa Semua Tau

Ghamai Tak Tau Zumba Cara Palin Mudah Untuk Miliki Tubuh Memukau Ni 6 Manfaat Zumba Yang Perlu Hampa Semua Tau

Ghamai Tak Tau Zumba Cara Palin Mudah Untuk Miliki Tubuh Memukau Ni 6 Manfaat Zumba Yang Perlu Hampa Semua Tau

Ghamai Tak Tau Zumba Cara Palin Mudah Untuk Miliki Tubuh Memukau Ni 6 Manfaat Zumba Yang Perlu Hampa Semua Tau






ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm imgur fb gplus stmble aboutme