cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Gambaq Anak Pelarian Teruja Dengan Juadah Berbuka Yang Dibawak Si Abang Cuit Hati Netizen


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2017-06-17 20:32:01
Kategori Berita | Sumber asal : Link


penah sekali masa kami makan, soghang memba memesan Habihkan makanan ni, jangan membaziaq kesian kat anak-anak pelarian yang tak cukup makan tu . masa tu kami anggap ucapan tu satu melawak supaya makanan yang dipesan tak dibaziaqkan. Bahkan nikmat makan di Malaysia boleh katakan takdak apa yang kughang pasai kita boleh dapatkan makanan tang mana-mana saja dalam keadaan yang aman dan damai.

soghang sukarelawan dari Muslim Volunteer Malaysia, Muhammad yang la nih dok ada di sempadan Turki-Syria telah kongsikan catatan pengalamannya menyediakan juadah berbuka di Facebooknya serta beliau turut kongsikan beberapa kepin gambaq wajah dua beradik yang teruja tengok juadah yang disediakan. Kami terasa nak teghiak apabila tengok reaksi wajah soghang anak yang teruja tengok abangnya membawa juadah istimewa yang berupa nasik, lauk, sayur-sayuran dan roti untuk berbuka.

Menurut catatan Muhammad, si adik menanti abangnya dengan wajah yang penuh harapan dan wajahnya serta merta berubah apabila tengok abangnya membawa sebekaih makanan. Muhammad turut habaq ada kemungkinan anak-anak kecik ni dah lama tak meghasakan nikmat makanan yang sedap macam tu jadi apabila sesekali depa berasa teruja apabila berpeluang menikmati hidangan hat sama dok habaq tadi.

Melalui gambaq yang dikongsikan beliau kami dapat merasai betapa jelaihnya erti kesyukuran pada diri anak-anak kecik hat sama dok habaq tadi. Ya Allah, kami di Malaysia sampai tahap membaziaq Ya Allah Maafkan kami adik. Kami di Malaysia telah selesa sehingga tak dok pikiaq kamu yang sedang lapaq, Muhammad mengakhiri catatan untuk gambar-gambaq berkenaan.

Info tambahan Pada hari ni, Muhammad dan dua oghang lagi wakil sukarelawan iaitu Aiman dari Malaysia Life Line For Syria dan Musa dari Tangisan Syria di Bumi Jordan akan memasuki Syria setelah lima hari menanti di sempadan Turki-Syria. Semoga tiga oghang anak muda ni selamat dan berjaya menyampaikan bantuan kepada rakyat Syria melalui misi kemanusian ni.

vd


Gambaq Anak Pelarian Teruja Dengan Juadah Berbuka Yang Dibawak Si Abang Cuit Hati Netizen




ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



itanah luas kistarp wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm