cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Cara Culinary Tricks Terhadap Makanan Mampu Naikkan Nafsu Makan


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2017-05-21 14:22:01
Kategori Berita | Sumber asal : Link


Setiap oghang mempunyai berat badan yang berlainan, ada yang berbadan kuruih dan jugak lebih berisi atau topui, Nafsu makan seseoghang jugak berbeza dan ianya ada naik turunnya. kalau hari ni kuantiti makan bertambah dari biasa, barangkali esok pulak takdak selera makan. Untuk mengelakkan ia terjadi, ada satu cara yang selului digunakan di China bagi menarik oghang yang kughang selera makan menjadikan seleranya bertambah, iaitu dengan cara Culinary Tricks.

Ianya mengubah bentuk makanan yang ingin kita makan menjadi bentuk yang menarik. Contohnya buah, tak kira buah apa saja, guna saja cara Culinary Tricks ni, konfem buah hat sama dok habaq tadi menjadi bentuk yang menarik dan sekaliguih menarik minat oghang untuk memakannya. Culinary Tricks ni telah dilaku di syarikat perusahaan di China, Fruit Mold Co.

Buah ni diolah menjadi bentuk-bentuk yang diingini. macam semangka berbentuk kotak ataupun timun berbentuk hati. Carl Engelkin dari Fruit Mold Co menggunakan buah-buahan yang masih dok muda dan diletakkan ke dalam bekaih cetak plastik. Bekaih cetak ditutup ghapat dengan kain dan terlindung dari sinar matahari dan menggunakan sehelai kertaih tahan ayaq.

ni antara hasil-hasilnya. ghamai dok beceghita, bukan saja buahnya berbentuk unik dan menarik, harganya jugak mahai berbandin buah-buah yang lain, ni barangkali pasai mendapat perhatian yang menggalakkan. kalau kita dah selului tengok buah epai berbentuk bulat, barangkali boleh mengubah selera makan dengan bentuk petak ni pulak kan! Sangat comey bukan? Selain menarik, ianya jugak dapat menaikkan nafsu oghang untuk memakannya.

ni adalah penyelesaian yang sangat baik bagi oghang yang mempunyai selera makan yang rendah. sapadia saja akan ghasa tertarik dengan bentuk-bentuk ni, sesetengah oghang memerlukan visuai yang menarik untuk menarik minat terhadap sesuatu makanan. Sangat genius kan! ac


Cara Culinary Tricks Terhadap Makanan Mampu Naikkan Nafsu Makan




ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm imgur fb gplus stmble aboutme