cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Berhati Hati Dengan 5 Makanan Ni Kalau Tak Mau Cepat Tua


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2017-11-10 17:52:01
Kategori Berita | Sumber asal : Link


Kalau nak tau, makanan pun antara punca proses penuaan cepat berlaku. Eei. . tua sebelum umoq, oghang lain semua sibuk nak nampak awet muda takkan kita nak nampak lagi tua dari mak kita kan. Dibawah ni ada beberapa jenih makanan selului kita makan yang HARUS dihindari kalau tak mau kelihatan tua; MAJERIN walaupun majerin lebih baik daripada mentega biasa, sebenaqnya majerin boleh merosakkan sistem penghidratan dalam badan manusia.

Semakin banyak kulit hampa terhidrasi maka semakin cepatlah proses penuaan akan berlaku KEREPEK KENTANG Terdapat satu bahan telah dijumpai dalam kerepek kentang yang dapat menghilangkan cairan dalam tubuh dan akan buat hampa berasa dahaga. Makanan ni jugak mengandungi lemak trans yang boleh jadi punca peradangan dan penuaan. PIZZA Makanan kegemaran ghamai ni sebenaqnya bersifat pro-inflamasi yang akan jadi punca peradangan dan penuaan dengan cepat.

Lemak tepu yang terdapat di dalamnya jugak sangat tak baik untuk jantung. MAKANAN YANG dah DIPROSES Makan proses kaya dengan lemak dan gula yang dapat menambah berat badan dan didalamnya terkandung microbiome tak sihat dan bersifat pro-inflamasi. Semua bahan ni dapat mempercepatkan proses penuaan. MADU AGAVE Agave adlah sejenih tumbuhan yang dianggap sebagai alternatif gula yang lebih sihat.

Tapi sebenaqnya tumbuhan ni mengandungi fruktosa yang tinggi. Fruktosa ni akan berubah menjadi lemak dan akan merosakkan kologen dalam badan. ni akan jadi punca garis-garis haluih pada wajah hampa kelihatan. Sebelum ni kita cuma engaq oghang kata kalau selului penin pala nanti cepat tua kan. Sbenaqnya tu salah satu faktoq je banyak lagi sebab yang akan buatkan kita cepat nampak tua.

Jadi segeralah elakkan makan makanan yang dah diproses ya. utaranews. com


Berhati Hati Dengan 5 Makanan Ni Kalau Tak Mau Cepat Tua

Berhati Hati Dengan 5 Makanan Ni Kalau Tak Mau Cepat Tua




ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm imgur fb gplus stmble aboutme