cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Apa Pompuan Perlu Tau Tentang Pasai Lelaki Ni 8 Perkara Perangai Biasa Lelaki Yang Pompuan Perlu Tau


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2017-07-20 22:22:01
Kategori Merepek | Sumber asal : Link


Banyak post yang kami baca la la nih, kebanya adalah tentang pasai hati pompuan, apa perkara yang perlu dielakkan apabila keluaq bersama teman pompuan, atau perkara yang buat pompuan gembira apabila keluaq bersama. Kali ni kami ingin kongsikan tentang pasai pendapat lelaki pulak. barangkali ada setengah pendapat ni pompuan sekalian dah tau atau barangkali tak. Jadi informasi kali ni hanyalah sekadaq perkongsian. Kalau nak terima, dipersilakan, kalau tak mau terima, abaikan. ni adalah beberapa perkara yang pompuan perlu tau tentang pasai lelaki.

1. Lelaki jugak suka tengok cermin. Bukan pompuan saja suka tengok cermin, malah lelaki jugak. Abam2 sado di gym, hari2 tengok cermin. tu adalah salah satu ekspresi untuk meningkatkan keyakinan diri. Kadang-kadang hanya untuk tengok rambut masih dok terpacak atau tak. tu saja.

2. Lelaki dan memasakMemang lelaki tak tau masak, secara jujoqnya. tapi kami tau lagu mana nak survive walaupun takdak oghang yang nak tolong masak kat rumah. Setakat nak masak bende2 yang basic tu boleh je. Lelaki jugak mudah untuk belajaq memasak sesuatu yang baghu, bila ada oghang nak tolong ajaq.

3. Antara lelaki dan lelaki. Kami takdak masalah antara kami, selalunya bila kami berkelai, biasanya sebab pompuan atau sebab tak bayaq hutang. kalau takdak isu2 yang pentin, kami tak berkelai. tapi, kalau isteri atau teman pompuan gelak terlebih-lebih sebab ada lelaki lain buat lawak, tu boleh mendatang kan marah. Kalau lelaki tu pelawak atau bapak hampa semua sendiri, mmg kami tak ceghita.

4. Kadang-kadang lelaki akan jadi pendiam. Ada suatu masa, lelaki akan jadi pendiam, walaupun sedang keluaq datin. Tak bermaksud hampa semua ade buat silap, jangan pikiaq macam tu. Kadang2 fikiran lelaki mudah melayang dok pikiaq benda lain. Bila di tanya pikiaq apa, kami tak dapat nak habaq, pasai terlalu meghepek untuk di jelaih kan. Contoh nya, kalau ironman lawan batman sapadia akan menang? .

5. Ya, lelaki memang hidup dalam kebimbangan. Para pompuan tak sedaq, bahawa kaum lelaki ni sentiasa hidup dalam kebimbangan. Ada pepatah mat salleh kata don t ask man about theiaq salary, and don t ask women about her age . Jangan penah bertanya kepada lelaki tentang pasai berapa pendapatan nya sebulan. Lelaki sentiasa bimbang, pasai naluri setiap lelaki adalah untuk menjadi ketua keluarga. Kami bimbang adakah pendapatan kami ni cukup atau tak untuk menampung hidup bakai isteri dan mak pak. Jadi jangan lah terlalu mengharap kan sangat untuk oghang lelaki ni sentiasa dan belanja bila keluaq datin. Kadang2 duit tu kami nak guna untuk bantu ibu dan bapak dan adik beradik. Bila pompuan buka ceghita tentang pasai menikah, lagi la berdegup laju jantung lelaki, asyik dok pikiaq cukup ke untuk berkahwain dan hidup selapaih menikah. Akai lelaki kan banyak, kami ade

7.

6. Lelaki dan perhubungan. Kadang kaum pompuan tak perasaan, sebenaqnya cara lelaki dalam perhubungan relationship amat berbeza berbandin pompuan. Kami memuji diri pompuan bukan bermaksud kami ingin kan diri kamu, atau pabila kami selului berkongsikan masalah dengan hampa, bukan bermaksud kami mau pompuan tu menjadi teman hidup. Secara jujoqnya, kadang kala kami tak berniat untuk memberikan harapan kepada pompuan. Cuma, barangkali kami dah terbiasa untuk memuji diri pompuan atau berkongsi masalah dengan pompuan tu. We are just friend. Pabila sesama lelaki, kami tak akan puji lelaki lain. Lagi perli adalah, pasai hati lelaki ni tebai, dan payah untuk terasa. tapi bila kena reject dengan pompuan, patah hati nya berminggu baghu baik.

7. Lelaki dan perasaan. Memang dah menjadi kebiasaan, kaum lelaki akan cuba try test menyembunyikan apa depa ghasa saat dan masa tu. meghajok, marah, benci, dan jelez amat jarang di tonjolkan apabila dalam perhubungan. Kami akan simpan, dan akhiaqnya kami akan lupa perasaan hat sama dok habaq tadi. pasai tu lebih baik bagi kami. Jadi, kalau kaum pompuan ingin tau apa perasaan lelaki pada masa dan saat tu, kamu boleh bertanya, dan kami akan jawab kalau kami mau. kalau kamu tak mendapat jawapan, gunalah alternatif lain untuk mencari jawapan nya. Kebiasaan nya lelaki akan menonjolkan perasaannya dengan perbuatan. Jadi gunakan mata dan tengok.

8. Tanggapan lelaki terhadap penampilan pompuan. ghega make-up la la nih sangat lah mahai, sebagai contoh, ada artis make-up yanag akan ambik bayaran sehingga 800 ringgit untuk menyolek pengantin pompuan. Kalau untuk bersandin tu kami tak ceghita sangat. Apa yang pentin bagi lelaki bukanlah pompuan yang tebai solekannya sampai 2 ke 3 inci tebai make-up. Kami ni sempoii, cukup lah sekadaq kecantikan asli para pompuan dan berpakaian kemaih dah boleh memukau hati lelaki. Bila nampak pompuan yang tebai make-up dan pakaian yang bukan2, kami ghasa risau, pasai kami akan pikiaq, pompuan ni mesti high maintanence . Sikit sikit dah lah, tak perlu berlebih lebih.


Apa Pompuan Perlu Tau Tentang Pasai Lelaki Ni 8 Perkara Perangai Biasa Lelaki Yang Pompuan Perlu Tau

Apa Pompuan Perlu Tau Tentang Pasai Lelaki Ni 8 Perkara Perangai Biasa Lelaki Yang Pompuan Perlu Tau

Apa Pompuan Perlu Tau Tentang Pasai Lelaki Ni 8 Perkara Perangai Biasa Lelaki Yang Pompuan Perlu Tau

Apa Pompuan Perlu Tau Tentang Pasai Lelaki Ni 8 Perkara Perangai Biasa Lelaki Yang Pompuan Perlu Tau




ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas kistarp wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm