cucu toknek habaq, kalau nak masuk blog toknek, taip lagu nih :

{{ dabeliu tiga kali, dot toknek dot com }}



Aida Jebat Patut Contohi Sikap Tak Meroyan Siti Nurdiana


artikel ditulis oleh Toknek pada : 2017-11-14 14:52:01
Kategori Berita | Sumber asal : Link


Senarai penuh 12 lagu yang berjaya mara ke pentaih berprestij Anugerah Juara Lagu AJL Ke-32 telah diumumkan pada hari Ahad yang lepaih dan menunjukkan AJL pada tahun ni didominasi oleh penyanyi-penyanyi baghu. Namun, keputusan tu telah buat netizen berasa tak puas hati pasai ada beberapa penyanyi lain yang lebih berbakat layak untuk ke pentaih AJL 32.

Rupanya, bukan netizen saja berfikiran macam tu, penyanyi Ayda Jebat turut berasa tak berpuas hati dengan keputusan tu. Melalui Instagram-nya, Ayda Jebat telah menyuarakan ghasa kecewanya apabila lagu Mata yang dinyanyikannya tak layak untuk ke pentaih AJL32 dengan berbalas-balaih komen bersama pengikutnya pasai isu tu. Menurut komen yang Ayda Jebat tulih di Instagramnya, dia kata yang industri muzik macam tak mau membuat pembaharuan dan mempesoaikan apa yang tak kena pada lirik serta arrangement lagu Mata tu.

Selain tu, Ayda jugak ada kata yang lagunya tu tak dapat masuk ke AJL 32 barangkali pasai juri tak menyukainya atau dia barangkali perlu berbuat baik dahulu dengan juri atau produser baghu lagunya boleh masuk AJL. Wow, deep betoi komen Ayda Jebat tu. Kalau ikutkan lirik dengan arrangement lagu Mata tu takdak apa yang kughang, lagu tu berbeza dari lagu-lagu yang ada la la nih ni.

Tapi, persembahan Ayda pada malam tu, agak kughang menyengat. barangkali Ayda penat sebab kena menyanyi sambey menari bukan mudah, ia memerlukan stamina yang banyak, setakat ni Stacy saja yang boleh buat persembahan macam tu. Dari, pertikaikan keputusan juri professionai dengan komen macam tu, Ayda sepatutnya contohi sikap penyanyi senioq macam Siti Nurdiana.

walaupun, lagunya Teruih mencintai turut tak tercalon untuk ke pentaih AJL 32 tapi Nana ambik sikap positif dan terima keputusan juri dengan hati yang terbuka. Malah, Nana sedikit pun tak menyalah atau meragui keputusan juri awatlaa lagunya tak terpilih pada malam tu walhai dia dah laku yang torrrbaek. Lagi pulak, ghamai netizen kata yang kalau boleh pilih, lagu Siti Nurdiana tu lebih layak masuk ke pentaih AJL 32 tapi barangkali tak tercalon pasai tak menepati kriteria juri profesionai.

barangkali ada rejeki yang lebih baik untuk depa berdua di luaq dari pentaih AJL 32. Tahun hadapan masih dok boleh cuba try test nasib lagi, tak dapat masuk AJL tak bermakna tertutup teruih peluang untuk menyanyi


Aida Jebat Patut Contohi Sikap Tak Meroyan Siti Nurdiana




ARTIKEL BARU ARTIKEL LAMA

Saya mau komen sebagai Onanimus
Nama :
Email :
Url :



cimms jkkkp itanah luas wikia.com medium medium medium penang kpdnkk sprm imgur fb gplus stmble aboutme